Snowbelle!

Hej!
 
Skolan lutade 11:45 idag då som ni vet en varning tre snöstorm drabbade Skördebygden runt 13:00. Påväg ut ur klassrummet hörde jag två lärare prata om att en ponny rymt från Vingården och sprungit över bron till Skördebygden!
Precis när jag kom in i huset ringde jag till Judy, stallskötaren i Vingården och frågade vad det handlade om. Hon berättade att ponnyn inte är någon mindre än den lilla franska Coco som blev rädd för något när hon skulle ut ur transporten, innan någon visste ordet av det så hade Coco slitit sig loss från Judy och sprungit iväg.
 
Judy behövde inte säga mer innan jag bestämt mig för att ta mig ut och hitta henne men stormen hade redan börjat! Efter mycket tvekande valde jag att gå och leta. Började med att gå hela vägen till Ed vid världshuset för att fråga om han sett Coco springa förbi. Han sa att han såg den lilla ponnyn som sprang mot de bortglömda herdarna.
Vid den här tiden var stormen igång och smart som jag är hade jag en kjol på mig.. Jag sprang bort mott herdarna men efter ett tag blev stormen värre & värre så kunde verkligen inte fortsätta. Skulle precis vända mig om och springa hem men insåg att det var så lång hem, lika gärna hitta ett ställe att vänta in stormen på. När jag gått en bit såg jag ett litet stall-likande hus där jag sprang in, men så... 
 
 
 
Hittade jag Coco! Hon stog och kollande ner på marken och skakade av rädsla & den hemska kylan. Hon skrittade fram till mig direkt, just då förstod jag att jag gjorde fel i att inte köpa henne..
 
Vi väntade in stormen och efter ca en timme hade det lugnat ner sig lite så jag satte mig upp på Coco och red hem i full galopp! Hittade en tom box till henne i Jorviks stall och ringde till Judy för att berätta att jag hittat henne, hon tackade mig och la på direkt. Nu väntar jag på ett samtal från henne för att få veta hur det blir med ponnyn nu..
 


Hur gör du så att det snöar uppe vid headen

2013-12-13 // 14:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback