Vilse i Gröndal

Hej

Har precis kommit hem efter en av dem läskigaste ridturerna jag varit på i hela mitt liv. Allting började med att Magic behövde motionera lite så jag tog med henne på en ridtur till Goldpurs gård. Vi stannade där ett tag och lekte med Hannibal & Alexander, innan vi visste ordet av det så hade solen börjat gå ner. 
Dumt nog valde jag att fortsätta min och Magics ritt och den här gången in i Gröndal. Vi red på den lilla stiger genom Gröndal när jag hör något knakra till bakom oss och Magic blev förskärckt! Efter mycket tvekande fortsatt vi rida framåt, allt var lugnt och stilla när jag ser en silhuett längre in i skogen, Magic missade inte heller den. Jag ville rida dit och se efter vad det var men Magic ville inte röra sig, till slut gav hon med sig och vi fortsatt.. 
 
Vi kom till busken där jag först såg silhuett och märker att någon iaktog oss. Fick panik inombords men ville inte visa den att jag ser hen så jag valde att rida tillbaka till vägen vi kom från men..jag kunde inte hitta tillbaka! Magic som redan har haft hemska erfarenheter av skoger flippade ut och började stegra, dock lyssnade hon på varända kommando jag gav henne. Vi vände håll för att se om vi hittar hem genom att ta en annan väg när vi ser en liten flicka stå ca en meter från oss. Kan inte beskriva hur rädd jag blev!
 
Jag frågade vad hon heter och vad hon gör själv i skogen såhär dags men fick bara ett läskigt leende som svar. Till slut blev jag riktigt frustrerad, "Men svara då!" utbrast jag. Just då försvann flickans leende och erattes av ett arg blick, hon öppnade munnen och sa "Du kommer inte härifrån" , sedan skuttade hon iväg. När hon försvann längre in i skogen började jag gråta och kunde inte sluta, Magic som är min smartaste häst tog kommandot och försökte leda oss hem utan min hjälp.
 
Trots Magic's beslutsamhet kom vi bara länge och längre in i skogen, det blev allt mörkare och jag räddare. När vi trodde att vi hittat en utgång från skogen var hamnade vi på en klippa, jag kollade ner och tänkte på att jag inte är själv och att allt kommer bli bra när mina tankar avbröts av ett skratt, flickans skratt. Magic stegra till och galopperade in i skogen igen, hon bara sprang & sprang utan att veta var. Jag försökte få henne att stanna men hon reagerade inte längre på vad jag ville. Jag kollade framåt och förstod sedan varför Magic sprang som hon gjorde, Magic förföljde ett vitt ljus.
 
Innan vi visste ordet av det var vi tillbaka på vägen vi hade kommit ifrån och påväg hem till Jorviks stall..
 
 
 
 


Åå vad fin blogg :) Kolla gärna in min blogg ^^ Viktoriacatpaw.blogg.se Också en blogg om sso :)

2013-12-09 // 15:14:31

Vilken inlevelse i inlägget, jättebra! :)

2013-12-11 // 17:43:07

Vilken inlevelse! Roligt att läsa!

Jag har en tävling på min blogg där du kan vinna 250:- i presentkort på Canvas of Sweden, kika in och va med!
Tävlingen avslutas idag!

2013-12-11 // 17:52:34

Snygg bakgrund =)

2013-12-11 // 17:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback