Visar Coco runt

Hej

Har inte skrivit något om den lilla franska ponnyn Coco men nu ska jag uppdatera er med allt jag vet! Ponnyn köptes av Judy som ännu en vacker dressyrhäst som rids av olika ryttare i Vingården, tyvärr verkade ingen av dessa ryttare visa större intresse för Coco när hon blev rädd och rymde så det blev jag som fick ta hand om henne i några dagar.
Igår kväll fick jag ett telefon samtal av en upprörd Tyra från Vingården som ville att jag skulle ta med mig Coco till Vingården vilket jag både ledsen och arg över, om dem så gärna vill ha henne så borde dem inte ha dumpat ponnyn från början eller?!
 
Fick ändå göra som Tyra ville och tog med ponnyn tillbaka till Vingården i hopp om att någon annan än jag och stallskötarna i Jorviks stall skulle bry sig om den vilsna Coco, men nej. När vi kom fram med transporten kom Judy fram till oss och visade Coco's box och snacka om att det inte var Vingård kvalité på den mörka boxen längst bort i stallet.. Efter att vi fick se den "underbara" boxen var Judy tvungen att gå av någon anledning jag inte brydde mig om. Så där stog jag och Coco själva igen.
 
Hade inget att göra så jag bestämde mig för att visa henne runt i hennes nya hem, Vingården då ingen annan verkade vilja göra det.
 
 Ignorera mitt mongo-smile på bilden, Haha!
 
Coco var nyfiken på allt och alla, speciellt nyfiken var hon på rosorna i Vingårdens trägård. Måste säga att hon är ett nöje att rida, hon är lugn och lätt att kontrollera även när hon egentligen bara vill galoppera iväg hem till Frankrike.. 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback