Baby på akuten..igen

Väckdes 01:30 av ett att min telefon ringde, det var Johanna som skrek att jag måste komma ut till stallet på en gång och att Baby höll på att kvävas! Jag sprang direkt ut till stallet (Vilken tur att jag bor preis utanför) och såg att Johanna och Stein stog vid Baby box. Dom sa att vetrenären är påväg och att dom helt plötsligt hörde att Baby hostade men att dom inte visste varför och hur det började.
Vetrenären tog Baby till hennes klinik i Jarlaheim med ett transport och sa att allting skulle bli okej. Hon undersökte Baby och kom fram till att han fått i säg ogräsmedel och att hans mage måste rensas direkt och gav honom flera medeciner samt MYCKET vatten. Han mår betydligt bättre nu men är lite skakig..
 
Hur ogräs medel hamnade hos Baby vet jag inte, skulle aldrig någonsin ha något sånt i stallet och ingen annan heller så hur fick han tag på ogräsmedel?!
 
 
 


Vad synd :(

2013-10-29 // 14:19:41

Stackars ponniii :c

2013-10-29 // 22:55:04

kanske har nåt med elaka G.E.D att göra....

2013-10-30 // 12:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback