Ponnyritt med Gill & Alli

Hej!
 
Idag red jag Pepper påriktigt för första gången men red inte iväg med honom själv utan tog sällskap av Alicia, Gillian och deras lite mer erfarna ponnyer just för att ifall Pepper skulle få för sig att kasta av mig så skulle jag ha hjälp till hands.
Vi började med att värma upp i den lilla paddocken utanför stallet, Pepper var jätte pigg och på bra humör. Han vägrade samarbeta i början och var jätte jobbig att rida men när vi skulle börja våran lilla uteritt så skärpte han till sig, kanske för att han märkte att Tobbe & Wilde inte busade och bockade runt som han själv..
Jag, Alli och Gill red förbi Jarlaheim, till Gröndal, Dews farm och de glömda herdarna där vi grillade korv. Vi delade upp ritten så att Alicia skulle leda oss från Jorviks stall till Gröndal, Gill skulle leda oss egenom Gröndal och när vi ridit genom Gröndal fick jag leda till Dews farm.
 
 
Haha gud vad han ser sur ut ♥
 
 
Pepper & Baby kommer börja ridas mycket mer nu när vi har ett ponnylag i Water roses som hålls av Alicia så nu har jag lämnat dressyrlaget för ponnylaget och är nöjd med mitt beslut, Pownies all tha way!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback