Cirkus

Red till Ydris cirkus för att träna med Baby. När jag red ut från Vingården träffa jag Judy som kom från SilverGladeByn. Hon undrade vart jag skulle och när jag sa att jag skulle till cirkusen så sa hon åt mig att låta bli att rida dit när det har blivit mörkt. Jag tyckte att hon bara var löjlig och struntade i vad hon sa.. 
 
När jag kom fram så stog inte Ydris och hans narr utanför med deras vagn som dem alltid gör. Jag började tänka att Judy hade rätt och var påväg att vända hemåt men bestämde mig för att gå in i cirkus tältet ändå, vad är det värsta som kan hända? Tänkte jag och gick in. 
 
När vi kom in betedde sig Baby jätte konstigt. Han vägrade röra sig från ingången. Till slut fick jag igång honom men så började han tvärstanna, det var ingen idé att vara där om Baby helt klart inte vill det. Baby började trava mot utgången när jag  hör ett skratt. 
 
Jag kollade bakom mig och såg hur några männ, klädda i långa rockar som även döljer deras ansikten satt i publiken och iaktog mig. Det kändes som att dom hade någon kontroll över Baby för han började skritta åt deras håll, jag försökte få honom att vända med inget fungerade, något var inte rätt...
 
 
Dom bara skrattade och jag fick nog "VAD VILL NI" skrek jag och märkte att min röst darrade. En av männen ställde sig upp och slutade skratta. "Jag kommer ta tillbaka vad som är mitt" sa han och försvann blixt snabbt. Baby började stegra och sprang fort ut ur tältet.
 

Vad menar han med "Jag kommer ta tillbaka vad som är mitt"?!
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback