Charlie

Efter att jag sålde Pepper och Coco så har jag fått mycket tid över då Fire inte tränas längre precis som Pandora som är färdigt utbildad. Baby står mest i stallet och äter, vilket förklarar varför han blivit så runt på den senaste tiden.. Har då fortfarande Middy & Poker men jag är reda att ta an ännu en häst. 
 
Så jag har varit och kollat på hästar, tänkte i början köpa en till arab men det kommer nog inte bli så längre. Jag var nämligen i Firgrove där jag fastnade för en Morgan häst vid namn Charlie. 
 
 
MiniHoof aka Charlie är en liten hingst på bara 2 år och är importerad från Kentucky, USA. Han håller på att bli inriden av Felicity just nu och enligt henne, hans gamla ägare och ryttare som frivilligt ville hjälpa till med inridningen så är han riktigt svår att jobba med, alltså helt perfekt för mig som vill ha en utmaning! 
 
Jag ska börja träffa honom oftare och börja provrida honom när han är inriden. Att jag tänker köpa honom är säkert, när är den ändra frågan.. 
 
Vad tycker ni om Charlie? Tar jag rätt beslut? 


köp den nya hästen palminon.....

2014-03-26 // 18:09:51

Jag tycker också den är fin! Det skulle vara kul om du köper Carlie! :D Han verkar just bra till dig också .

2014-03-27 // 07:02:54

Charlie både låter och ser ut som en riktigt bra Moonwood häst, tycker även att dom hästar som har ''orealistiska'' färger behöver mer uppmärksamhet :)

Svar: Tror att hästen skulle föreställa den här: http://stabledays.typepad.com/.a/6a00e553bd675c8834010536e8d3a5970b-pi Synd att färgen blev lite..konstig bara, annars hade den inte sett lika "orealistisk" ut.
Britney Moonwood

2014-03-27 // 16:11:11

Det bestämmer du själv! Som Eva Hamilton sa:
"Din egen väg du måste vandra, plocka lite från dem andra, kasta plym och grå kostym och va dig själv!"

/Daphne

2014-03-31 // 15:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback