Hoppnings läger

Under hela den här veckan ska jag och min klass i Jorvik Riding Academy vara i ett hoppnings ridläger i Gyllenåsarnas Dal!
 
Snacka om att det kostade skortan för att få anmäla sig till lägret, men det är det värt. Av vad jag fått höra av Reed Kessler som själv gått på lägret (!!!) så är det ett av Jorviks bästa ridläger.
Under veckan ska vi hålla på med hoppning, och på fredag hålls det i en stor hoppnings tävling där alla som var med i lägret får delta, det har varit en tradition sen The Golden Riding Camp grundades i 1984.
Även fast det kommer bli otroligt kul under veckan så är reglerna väldigt trista. Man får inte vara utanför stallområdet efter 21:00 och man får aldrig under några omständigheter rida längre ut än Västkobbens Fiskeby. Anledningen till det säger ingen.. Och alla fick bara ta med sig en häst, ni kan nog gissa vem jag valde? Poker såklart! (Poker är Jewels nya smeknamn)
 
Detta har jag inte berättat men Poker var utlånad till en häst-tränare i Jorvik City de senaste 2 månaderna så jag är otroligt taggad på att se om det blivit några resultat med hans hoppning! 
 
 
Nu ska jag och Gill till byn för att köpa godis och annat gott för att äta ikväll, ses!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback