Vem var Baby's ägare?

När jag kom hem till Jorvikstallet från att ha lämnat Fire och hans nya flock sprang Johanna direkt fram till mig och berättade att en man, klädd i en svart rock var här och påstod att han är Baby's ägare och försökte ta honom!
 
Kunde inte tro mina öron, det var han.
Mannen som en gång tidigare kidnappat Baby. Jag trodde att han var borta för gott men nu är han tillbaka!
 
Johanna sa att hon bad honom gå upprepade gånger, mannen, "S" ignorerade henne tills hon hämtade Herman som fick tvinga ut honom ur stall-området. "Varför är han tillbaka?!" tänkte jag, tills jag kom på att han kanske är Baby's ägare.

 
Jag sadla, tränsa Baby och red ut till Mrs Pike. Som har förstått så verkar hon veta vilka alla är och kan hjälpa mig komma på vad mannen heter, och om Baby var hans ponny. Och jag hade rätt, Mrs Pike visste en hel del om denna man.

Mannen som försökt ta Baby är samma man som bor på andra sidan grinden till södra Skördebygden, Harold.
 
Läs, DETTA inlägg ifall att du inte riktigt förstod allt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback